Mooie plannen bij Algemene beschouwingen 2022

alg besch 2022.jpgdonderdag 07 juli 2022 09:18

De ChristenUnie|SGP Heerde heeft naar de voorjaarnota en de perspectiefnota gekeken. Die nota’s laten een financieel somber beeld zien. Voor de uitvoering van goede en mooie plannen was geen geld. Gelukkig kwam de meicirculaire. Die biedt financiële ruimte. Mooie plannen voor de gemeente gaan we uitvoeren! Het blijft lastig regeren als we telkens wisselende berichten ontvangen van de rijksoverheid over de gelden die we soms wel en dan weer niet ontvangen als gemeente.

Als ChristenUnie|SGP Heerde zijn we blij dat de plannen van de Hof van Cramer en de nieuw te bouwen fusieschool De Lichtbron financieel gezien door kunnen gaan. We hebben een opzet van de kosten gezien. We worden graag door het college meegenomen in de onderbouwing van die cijfers. Dat gaat na de zomervakantie gebeuren. Rond onderwijshuisvesting liggen er meer vragen. We hebben het college gevraagd hoe het zit met de plannen van de Jan Ligthartschool en hebben het advies gegeven ook in de financiële stukken die plannen mee te begroten in de toekomst.

De ChristenUnie|SGP vraagt al lange tijd om aanpassing van de uitvoering van de ‘Algemene Voorziening School en Leefbaar Huis’. Alle inwoners kunnen gebruik maken van deze hulp, waarbij het huis wordt schoongemaakt. De wetgeving wijzigt. Als gemeente kunnen we er nu voor zorgen dat mensen met een smalle beurs hier gebruik van kunnen blijven maken. Maar dat anderen dit zelf gaan betalen. Als gemeente legden we hier jaarlijks veel geld bij. We hebben met een motie bereikt dat de gemeente Heerde met een nieuw voorstel gaat komen.

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht