Zullen we gaan voor samen?

Gert.jpg

Gert van der Rhee, lijsttrekker

dinsdag 15 maart 2022 11:25

“De komende verkiezingen voelen voor ons als plaatselijke partijen ergens heel onbelangrijk in het licht van de grote wereldproblemen die op ons allemaal afkomen. Zullen we, juist nu, samen opkomen voor democratie, solidariteit en gastvrijheid? Dat gaan we de komende jaren hard nodig hebben!”
Aan het woord is Gert van der Rhee van de ChristenUnie-SGP Heerde. Hij legt uit: “Democratie: ga woensdag stemmen op een partij waar u uw normen en waarden in terugziet, waar je je het beste in kunt vinden. Solidariteit: kijk om naar elkaar, help elkaar, wees lief voor elkaar. En gastvrijheid: het tegendeel van ‘ik, mijn, van mij’, is: ‘de ander, welkom, alsjeblieft, geniet ervan!’”
“De komende tijd dreigen veel meer mensen klem te komen zitten en nog meer moeite te krijgen de eindjes aan elkaar te knopen. De overheid zal daar iets mee moeten, maar zal het niet helemaal op kunnen lossen.
Dan komt het erop aan: hoe gaat u uw naasten helpen, uw eigen buren, uw vrienden uit het dorp, en ook de vluchtelingen? Als het niet met spullen kan, dan wel met troost en er zijn voor elkaar. Niet voor een keer, maar voor langere tijd. In corona-tijd hebben we wat kunnen oefenen, dat heeft mooie initiatieven
opgeleverd! Tegelijk ontstond er helaas ook verdeeldheid.
Zullen we proberen bruggen te bouwen, elkaar menselijk te behandelen en echt er voor elkaar zijn? Dat kunnen wij als ChristenUnie-SGP niet voor u regelen, en de andere partijen ook niet. Daar hebben we echt elkaar voor nodig, de overheid samen met de hele samenleving, kerken, organisaties. Maar: de samenleving, de burgers, dat bent u, dat ben jij, dat zijn we samen.”

Reacties op 'Zullen we gaan voor samen?'