Oud-raadslid Jaap Nitrauw blijft plakken

jaap posters plakkendinsdag 04 februari 2014 20:55

Voor het laatst heeft Jaap Nitrauw als raadslid de verkiezingsposters van de ChristenUnie-SGP op de verkiezingsborden geplakt. Na de verkiezingen op 19 maart stopt hij als raadslid. Gedurende 16 jaar maakte hij deel uit van de Heerder gemeenteraad. In die periode werd steevast een beroep op Jaap gedaan om in de verkiezingstijd posters te plakken. Niet zo onlogisch, want als schilder/behanger weet hij haast als geen ander de posters vakkundig op de gemeentelijke verkiezingsborden te lijmen. Het (bijna oud-)raadslid plakte niet alleen bij de verkiezingen van de gemeenteraad, maar ook bij de Tweede Kamer-, Provinciale en Europese verkiezingen. En dan niet alleen de affiches van zijn eigen SGP, maar ook die van de ChristenUnie. Toen een aantal jaren geleden het CDA een beroep op zijn vakmanschap deed, heeft hij de aanplakbiljetten van die partij er ook maar bij gedaan. “Als je toch eenmaal aan het plakken bent…”
Op de foto is Nitrauw bezig bij het verkiezingsbord aan de Klapperdijk in Wapenveld. Ben van der Linde, die op een steenworp afstand woont, hielp een handje. De lijsttrekker van de gecombineerde fractie ChristenUnie-SGP is blij met het degelijke plakwerk van zijn fractiegenoot. “Ieder zijn vak. Hij liever op de ladder dan ik. Zelf sta ik graag met beide benen stevig op de grond. Stabiel en betrokken, net als het motto van onze fractie.”
Het is overigens niet zo dat de beoogd opvolger van Jaap Nitrauw als gemeenteraadslid, Hendrik Sellies, voortaan ook het plakwerk voor zijn rekening gaat nemen. Jaap heeft namelijk laten weten ook als hij geen raadslid meer is, wel door te willen gaan met posters plakken.

Reacties op 'Oud-raadslid Jaap Nitrauw blijft plakken'