Verkiezingsprogramma uitgelicht: WELZIJN

logo vierkant_3zaterdag 22 februari 2014 22:31

Uit ons verkiezingsprogramma hebben we voor u het thema welzijn uitgelicht.
"We vinden het belangrijk dat mensen een eigen verantwoordelijkheid dragen en niet alles van de overheid verwachten. En tegelijk, dat we er voor elkaar zijn en omzien naar de ander."

Op de omslag van ons verkiezingsprogramma staat:

Samen Leven, Samen Wonen, Samen Werken.

Deze thema’s motiveren ons om ons in te zetten voor alle inwoners. Waarbij we belangrijk vinden dat mensen een eigen verantwoordelijkheid dragen en niet alles van de overheid verwachten. En tegelijk, dat we er voor elkaar zijn en omzien naar de ander. Met een terugtredende overheid komt het des te meer aan op zorg om en voor elkaar. Als ChristenUnie-SGP ontlenen we onze inspiratie aan de Bijbel en baseren we onze normen en waarden op de Tien Geboden. Dit als uitgangspunt voor een respectvolle samenleving, waarin jong en oud zich thuis voelen en gewaardeerd weten.

Daarom zijn wij voor:

• het bieden van goede ondersteuning aan mantelzorgers en vrijwilligers;
  • volledige keuzevrijheid zorginstelling , zodat burgers kunnen kiezen voor betaalbare zorg die bij hen past, liefst in de eigen omgeving;
  • investeren in gezin, jeugd en onderwijs, opdat jongeren zich in de maatschappij kunnen ontplooien;
  • een goed vangnet voor de zwakkeren in de samenleving, binnen de mogelijkheden die de gemeente heeft;.
  • een actief beleid waardoor ouderen en gehandicapten zolang mogelijk zelfstandig (thuis) kunnen blijven wonen met ondersteuning vanuit de WMO;
  • centrale rol voor Centrum voor Jeugd en Gezin bij hulpverlening.

Reacties op 'Verkiezingsprogramma uitgelicht: WELZIJN'